gallery/facebook-icon
gallery/social
Beleef Pilates Buiten – een unieke ervaring

 

Hollandse wolkenluchten, tjilpende vogels, de geur van bloesem en vers gras. De speciale warmte-isolerende pilatesmatten liggen al voor je klaar. Lijkt het je fijn om in kleine groepen (max. 10 personen) volledig gefocust te werken aan lichaamsversterkende pilatesoefeningen met een kop thee of mijn zelfgemaakte vlierbloesemsiroop ter afsluiting van de les? Dan is Beleef Pilates Buiten iets voor jou.

De lessen zijn buiten zolang het weer het toelaat. Daarbij houd ik rekening met een (gevoels-)temperatuur van minimaal 12 graden Celsius, regen en windkracht, want pilates is nu eenmaal geen bewegingsvorm waarbij je jezelf in het zweet werkt.

Ik werk met een aantal vaste locaties, om je zoveel mogelijk van de afwisselende schoonheid van deze prachtige omgeving te kunnen laten genieten. Vergezichten, park, uiterwaarden, Oosterbeek heeft 't allemaal.

In principe zijn de lessen vanaf maart/april tot oktober/november buiten. Vanaf het najaar tot het voorjaar zijn de lessen binnen in een prettige ruimte. De lessen gaan dus altijd door.

 

Beleef Pilates Buiten XL – Conditie

Wil je naast lichaamsversterkende pilatesoefeningen ook aan je conditie werken? Dan kun je op zondagochtend meedoen met een stevige powerwalk. Als je lichaam goed is opgewarmd, is het tijd voor staande pilatesoefeningen. Aansluitend lopen we weer naar het startpunt. Op deze manier zie je de mooiste, soms onontdekte plekjes van Oosterbeek. Wandelschoenen aan en bouwen aan je conditie en core stability!

Ik vind het belangrijk om kleinschalig te werken. Persoonlijke aandacht staat voor mij voorop en ook voor de groepsdynamiek werkt dat versterkend.

Wat is pilates:

De pilates-matles bestaat uit een serie vloeiende oefeningen die voornamelijk op de grond op een mat worden uitgevoerd. Werkend vanuit je kern voer je de oefeningen gecontroleerd, met een specifieke ademhaling en grote precisie uit. Pilates vergroot je lichaamsbewustzijn. Of je nu een ervaren sporter bent of nog nooit hebt gesport, jong of oud, pilates is geschikt voor iedereen die graag actief met zijn lichaam bezig wil zijn. Daarnaast is het ideaal voor dansers en sporters, zoals

voetbal, hockey, tennis, volleybal. Bij pilates gebruik je spieren waarvan je niet eens wist dat je ze had!

In tegenstelling tot bijvoorbeeld fitness-vormen, worden bij pilates geen spiergroepen geisoleerd. Je traint om je spieren in ketens samen te laten werken.

 

De bedenker van Pilates

Joseph Pilates, geboren in Duitsland in 1880, is de grondlegger en bedenker van de pilatesmethode. In zijn jeugd had hij astma, reuma en een botaandoening. Desondanks beoefende hij intensief gymnastiek. Pilates bestudeerde verschillende sporten, waaronder yoga, acrobatiek, boksen en dans. Hieruit haalde hij zijn inspiratie en ontwikkelde een nieuwe bewegingsvorm, pilates. Rond zijn 30e jaar verhuisde hij naar Engeland, waar hij werkte als circusartiest en bokser. Toen hij in de Eerste Wereldoorlog als Duitser in een Engels interneringskamp werd opgesloten, ontwikkelde hij zijn oefeningen verder om het bekend te maken bij het grote publiek. Pilates vertrok naar Amerika, waar hij zijn vrouw Clara ontmoette en startte met haar een pilatesstudio.

De techniek van pilates werd vanaf 1960 toegepast als revalidatie na blessures en om kracht en souplesse te vergroten.

Pilates wordt ook wel "the art of contrology" genoemd vanwege het toenemende vermogen om op een juiste manier je spieren te leren aanspannen en niet te vergeten... ontspannen.

gallery/img_0200
www.000webhost.com